Reparatie

Onze technische dienst, bestaande uit een team van vier monteurs, repareert alles op het gebied van HiFi stereo, surround, versterkers, platenspelers, overige audio en tv's. Iedere monteur heeft een eigen deskundigheid binnen een bepaald gebied.

Telefoon en tablet reparatie doen wij ook, maar niet zoals veel andere bedrijven binnen een uur of zelfs een half uur. Het vervangen van bijvoorbeeld een scherm, camera of accu kan heel snel, echter wij kiezen niet voor kwantiteit maar voor kwaliteit. Als het toestel voor sluitingstijd van de winkel binnen is gebracht dan is het in de meeste gevallen mogelijk de volgende ochtend het toestel weer af te halen. Eventueel is het mogelijk een leentoestel mee te krijgen voor het geval dit noodzaak is.

Reparatie aanbieden

Wanneer u een apparaat ter reparatie of onderhoud bij ons aanbied kijken wij eerst naar de aard van de klacht en de staat van het apparaat. Vaak kunnen wij u dan al een indicatie geven of een apparaat een reparatie waard is of niet. Als wij een reparatie aannemen dan noteren wij alle gegevens en tevens het serienummer van het aangeboden apparaat. U krijgt een afleverbewijs van ons mee welke u bij afhalen van de reparatie aan ons moet tonen. Zonder een afhaalbewijs is het niet mogelijk een reparatie af te halen.

Onderzoekskosten

Onze monteur zal het apparaat open maken en de klacht onderzoeken, er worden metingen verricht en er moet een opsomming gemaakt worden van de te vervangen onderdelen en uit te voeren werkzaamheden. Dit kost tijd en vooral bij oudere apparatuur moet er vaak gezocht worden naar vervangende onderdelen aangezien deze verouderd kunnen zijn. Dit is vaak een tijdrovende klus.

Omdat de tijd van een monteur kostbaar is, rekenen wij onderzoekskosten. Deze onderzoekskosten zijn tevens de minimale kosten die wij rekenen voor een reparatie. Bij kosten die hoger uitvallen brengen wij de onderzoekskosten in mindering van het reparatiebedrag. De onderzoekskosten zijn afhankelijk van het apparaat dat u brengt, een monteur is bijvoorbeeld bij een totale revisie van een vintage receiver veel langer bezig met een onderzoek dan bij een barst in het scherm van een telefoon. In dit laatste geval rekenen wij vaak geen onderzoekskosten.

Reparatiekosten

Voordat wij aan de slag gaan met de daadwerkelijke reparatie doen wij u een prijsopgaaf van de geschatte reparatiekosten. Deze prijsopgaaf doen wij als de kosten van de reparatie boven de onderzoekskosten uitkomen. U kan dan altijd nog beslissen de reparatie of het onderhoud niet uit te laten voeren. In dat geval brengen wij enkel de onderzoekskosten in rekening. Het kan in sporadische gevallen zo zijn dat een reparatie hoger uit zal vallen dan eerst ingeschat. Ook dan zullen wij eerst contact met u opnemen om dit samen met u te bespreken. Zo weet u te allen tijde waar u aan toe bent. Wij houden van duidelijkheid en goede afspraken met onze klanten.

Onderhoud

Inmiddels hebben veel klanten ons al ontdekt als het gaat om onderhoud van (vaak dure) geluidsapparatuur. Uit het hele land, en zelfs het buitenland, komen klanten naar onze winkel in Sneek om de apparatuur te laten onderhouden.

Net als bij een auto is het met audio apparatuur zo dat onderhoud belangrijk is. Vaak geven we veel geld uit om de auto tijdig te onderhouden maar gaan we er vanuit dat audio apparatuur een leven lang zonder onderhoud kan.

Naarmate de jaren verstrijken zal een audio apparaat 'vlakker' van geluid worden. Als er dan de nodige onderhoudsbeurt uitgevoerd is klinkt het geluid ineens weer veel 'voller'. Tevens zorgt tijdig onderhoud ervoor dat defecten minder snel optreden. Vergeet niet dat ook uw platenspeler na verloop van tijd onderhoud kan gebruiken.

Afhalen reparatie en betaling

Een reparatie afhalen kan alleen als u het afhaalbewijs bij u heeft dat u van ons gekregen heeft bij het afgeven van de reparatie. U kan bij ons bij voorkeur betalen met PIN, of natuurlijk ook contant. Betaling op rekening is niet mogelijk. Reparaties dienen altijd bij afhalen te worden voldaan.